Last Week at NPU.

Som ni säkert förstår går jag genom en rätt jobbig tid just nu. Min sista vecka på North Park University närmar sig, och det är med många blandade känslor jag tar mig igenom min sista tid här. Sommaren närmar sig, mycket roligt väntar, många dagar med sol, bad, vänner och kärlek, men även saknad av en underbar tid som jag vet jag inte kommer få tillbaka. Vänner som jag kommer sakna. Tycker jag borde vara van vid detta laget? Antar att det finns vissa saker man helt enkelt inte kan vänja sig vid..
Än så länge är min tid fram till den 16 juli rätt oplanerad. Veckan efter denna åker jag o killarna till Montana och hälsar på Wille's kusin Paul som jobbar på en ranch. Vi kommer vara ute o rida med riktiga cowboys! :) Vi har sett bilder därifrån, och det ser ut som en dröm.
Efter det åker jag tillbax till Chicago och försöker umgås så mycket som möjligt med Deb innan hon flyttar till Florida:( Jayce börjar sin internship den 19e maj och kommer vara placerad i Homewood, vilket är ca 40 min från Chicago. Vi ska ses så mycket som det absolut är möjligt, och när företaget skickar honom på småresor runt i landet, försöker vi fixa så jag hänger med. Jag ska iväg till New York och hälsa på Rebecca i ca 2 veckor med, och eftersom det är nära Connecticut passar jag på att ta en sväng om Hilary's med. Jag kommer ha fullt upp och tiden kommer gå fort. Jag har lovat mig själv att försöka inte "freak out" allt för mycket, utan ha så kul jag kan och njuta av var stund.

image116
before the Cubs game at one of the train stops


   


Så vad har jag gjort den senaste tiden? Det har varit en del att göra i skolan. Jag och Hilary har skrivit en lång lista med saker vi ska försöka hinna med innan vi skiljs åt för sommaren. Vi har redan lyckats kryssa av vissa, som tex Cubs matchen vi såg i torsdags. En fantastiskt galen, underbar och solig dag! Wille's kusin Paul kom hit i onsdagskväll och hälsade på, och åkte precis iväg igen. Så vi har visat cowboyn storstadenoch haft en massa kul., passa bra med Looptopia festivalen,även om vi förväntade oss lite mer av den. Idag är vi alla så trötta,så vi inte orkar göra ngt annat än kolla film och käka.

image121
Looptopia- by the bean

    
downtown- Looptopia showing our own cowboy the big city

Förra torsdagen kom Linda, Andrew's flickvän och hämtade mig vid 22 tiden. Vi körde ner till Champaign och hämtade Jayce och sedan vidare ner till Carbondale för att fira Andrews 26års dag. Vi var framme vid 3 tiden på morgonen, satt uppe och pratade med Andrew, Dug + Carin som han bor med och några av deras andra kompisar. På fredagen körde Andrew, Linda, Jayce och jag ut till Giant City Park och vandrade runt i naturen bland, berg och små vattenfall. Helt underbart! Vi käkade på en jättemysig restaurang och bara njöt. Senare på kvällen mötte vi upp med de andra på en bar och kollade Cubs matchen och drack öl.
Lördagen var också helt underbar! Vi gick upp vid 10 tiden och gick ut och åt brunch ett helt gäng, sedan bar det av till vingårdarna ca 40 min därifrån. Vi åkte från gård till gård och testade underbara viner. Vi satt på stora terasser där allt var grönt runt omkring, blommorna hade slått ut och solen sken. Jag och Jayce delade en flaska rött SuperNova, börd, ost och olja med örter. Vi önskade att vi kunde stanna tiden, iallafall pausa för ett tag. Påvägen tillbaka stannade vi på en resaturang och fyllde på energin för kvällens festligheter. Mellan torsdag och söndag fick jag ca 6 timmar sömn, men det var verkligen värt det. Helgen var otroligt lyckad!
Tyvärr glömde jag min kamera. Jag kommer alltid ha bilderna i huvudet, med kan tyvärr inte dela med mig.

Det är mycket som händer just nu, sa ta det inte personligt ifall jag inte hör av mig allt för ofta. Jag tänker på er alla och saknar er. Mormor och morfar saknar jag extra mycket.

vi höres, sophie


Kommentarer
Postat av: Madde

Haj vännen!! Hoppas att allt är bra :)! Träffade Anna på tåget idag, har inte sett henne på superlänge :), hon sa att du möjligtvis var på väg hemåt i sommar, jag trodde att du hade flyttat permanent men om du nu kommer hem så hoppas jag att vi ses ju!!!Har du samma gamla nummer? Om inte så har jag det, hoppas vi hörs av :)...ha det finfint :)
Puss o kram!
Madde (Aggro asså ;-) )

2008-05-09 @ 20:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0