Like a Rolling Stone.


Rebecca's Birthday!! :)

Så då är jag åter igen  tillbaka i Chicago efter mina besök i hos Hilary i CT and Rebecca i N.Y.  Det var helt underbart att se dem båda två igen. Vi hade ett fullspäckat schema och tiden rann iväg som vanligt, men som jag lovat mig själv redan innan så njöt jag av var stund. Massor av bilder att sätta in i album och en hel del som redan är sparade djupt inom mig.



Det är så underbart att påminnas om hur äkta vänskap fungerar. När man känner varandra så bra som jag och Rebecca, när man är ihopknutna med de band som för andra är osynliga men som vi känner så väl, så spelar det ingen roll hur lång tid som går mellan gångerna vi ses. Vi är alltid där för varandra. Jag önskar att alla hade minst en vän som de kände så för. Jag är lyckligt lottad, jag har några stycken.

Jag åkte tillbaka till Chicago medan känslorna innuti fightades vildt. Skulle jag inte enbart vara fylld av glädje för att komma hem till Jayce och Chicago? Där satt jag istället och kände mig illamående, inte långt från att känslorna skulle ta sig ut fysiskt. Det är så svårt att njuta när vi vet att jag återigen åker tillbaka till sverige. Förra sommaren visste vi säkert att det bara skulle dröja ett halvår tills jag återvände. Denna gången är det annorlunda.

Ibland undrar jag om det verkligen finns tillräckligt med syre för landets befolkning efter alla djupa andetag vi två måste stanna upp och ta?

Jag är glad att ni hemma försöker förstå, att ni vet att jag längtar efter er och att få spendera en dryg månad med er innan jag påbörjar nästa nya kapitell...



bluesfest, chicago

    

Detta blir förmodligen sista inlägget innan vi ses i Sverige.
Ta hand om er och varandra.

Sophie

Kommentarer
Postat av: jenny

Usch! kul att träffa dig snart vännen och jag ser verkligen framemot det. Men jag blir lite ledsen när jag tänker på vad som försigår inom dig.



Gud vad jag saknar dig!!!

2008-06-27 @ 12:50:59
URL: http://caniche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0