My first week

Precis som jag forvantade mig att det skulle vara att komma tillbaka, fast annu battre...

Resan gick jattebra med alla byten, kontroller och allt annat man maste ga igenom innan man antligen ar framme.
Klockan 19.00 - 7pm hamtade Jayce mig pa flygplatsen. Var underbart att se honom igen, sitta dar i bilen och vara pa vag mot Elmhurst. Battre borjan an sa hade jag inte kunnat fa.
Korde hem, satt o pratade med Deb ett bra tag tills hon gick o lade sig. Jag o Jayce kunde inte sluta snacka, men vid 2 pa morgonen kunde jag inte halla ogonen oppna langre och visste kanppt vad jag sa langre. Da hade jag varit uppe sedan 6 morgonen innan, svensk tid (7timmar som skiljer), you do the math...

Jayce har bjudit ut mig pa massa luncher/middagar, vi har umgats med hans vanner, varit ute pa olika barer nagra kvallar och umgats en del med Andrew (Jayce's bror) och hans nya flickvan Linda som ar jattego.
I mandags akte jayce till Colorado for snowboarding med nagra vanner. Saknar honom redan. Men det har gett mig Deb tid sjalva, vilket med har varit kanon. Vi akte till Oak Brook mall for lunch o shopping, varit ute med Andrew, Linda och Dug, spelat biljard pa The Mad Tapper, halsat pa hennes pappa som nyligen flyttat till alderdomshem och bara suttit och snackat en massssa.

Ikvall ska vi ut o ata en bit med Jill, en av Deb's vanner och kanske ga pa bio efter. Forhoppningsvis ska jag ha hunnit klippa mig innan dess. Det ar fullrulle hela tiden och klipptid ar det sista jag funderat over.
Vadret vaxlar. Nar jag kom hit var det lite sno pa marken, men det var borta nar jag vaknade morgonen efter. Sedan dess har det varit ratt mildt och soligt.

Imorgon kommer resten av svenskarna over, sa jag, Beth, Kari och nagra av de andra amerikanerna ska mota dem pa O'Hare vid 12.30 tiden. Kanns ratt overkligt att vi ska ses sa snart igen och inte i Jonkoping denna gangen.. Ska bli otroligt spannande att se skolan och traffa alla andra studenter. Jag kan inte forsta att jag faktiskt ar har nu.
Det ar underbart och jag njuter!


Kommentarer
Postat av: jenny

Det låter perfelt gomman! Visst är det sjukt att det händer, det är NU... Har gått en megarunda med Qing idag istan,på stranden och i skogen så han kommer vara helt slut hela kvällen vilket kan vara rätt skön=)

Saknar dig!!!

2008-01-09 @ 18:23:19
URL: http://www.caniche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0