I'm loving it !

image7
Hilda, jag, Sara, Sanna, Wille, Alex och Tommy framfor The Bean, down town Chicago.

Behover jag forklara lyckan i denna bild? Akta gladjehopp :)
I lordags var klassen nere i down town Chicago med Hans, var larare vi hade i Jonkoping.  Manga kanslor som rusade inom mig nar vi satt pa The L (brown-line) pa vag ner till Chicago. Sa manga minnen och sa manga tankar pa bade nuet och framtiden.

Vi hade tur med vadret, for aven om det var kallt sken solen pa oss. Vi promenerade hela dagen, kollade in massa kanska byggnader och konstverk som jag sett 100 ggr redan och sa shoppade vi lite. Nar Hans o klassen akte hem vid 16 tiden, stannade jag, Tommy o Wille kvar och gick lite till. Som en bra avslutning pa dagen gick vi till Giordano's o kakade Chicago style pizza.. yum! Eftersom jag har aldern inne kunde jag unna mig en Goos Island med, vilket ar en Chicago-bryggd ol.

I sondags kom Kelly tillbax fran sin resa i New Orleans, sa nu har jag min roommate igen :) Kanns jattebra att vara pa skolan och det kanns som vi har varit har langre an 4 dagar. Idag borjade mina kurser. Kl 8.00-10.20 ar det "drawing" pa schemat, sedan lunch nar jag vill mellan 11-13, och kl 13.00- 15.20 har jag "3 Dementional design". Bada klasserna verkar jatte intressanta och jag tror jag kommer lara mig en hel del. Bada lararna verkar bra.
Nar jag var klar for dagen motte jag nagra av de svenska tjejerna for att trana pa Hellwig, som ar ett nybyggt gym pa skolan. Det ar enormt stort och otroligt fint! Massa maskiner, basket-, fotbolls- och baseball fileds.. och loparbana runt hela salen. Helt otroligt! Det basta ar att vi far trana hur mkt vi vill, gratis. Sa det kanns jatteskont att komma igang med traningen igen.
       

1. Welcome to Chicago.
2. Alex och jag utanfor Burgh Hall, byggnaden dar vissa av oss bor.
3. En bit av campus.
4. Michigan Ave.
5. Usa's, Illinoi's och Chicago's flaggor
6. Jag o Tommy pa The L pa vag hem fran down town. Uppmarksamma att Tommy's tuggummi matchar mina grona farger.. haha!

Jag lovar att lagga upp fler bilder och skriva lite oftare nar jag har fixat en adaptor till min datorsladd. Den jag hade med mig fungerar namligen till allt annat forutom just min dator.. suck.

Jayce ar hemma fran Colorado igen och klarade sig fint utan att trilla, sa inga skador skedda denna gangen. Forhoppningsvis kommer han hit och halsar pa till helgen :)

Jag hoppas att allt ar bra med er alla hemma och att ni inte saknar mig allt for mkt ;)
Om jag inte skriver till er personligen pa ett tag, sa ar det inte for att jag har glomt er utan darfor att det ar fullt upp! Ni ska veta att ni ar i mina tankar.

Pappa, jag tanker ofta pa dig och din tid har.

Ha det bra sa forsoker jag uppdatera snart igen.
soph.

Kommentarer
Postat av: Madde

Heeeej! Det är verkligen superkul att läsa din blogg, lite avis blir man när man sitter hemma i regniga sverige och tentapluggar haha!
Hoppas du kommer med mga inlägg :)
Pussar på dig och ta väl hand om dig :)

/Aggro

2008-01-15 @ 21:18:20
Postat av: jenny

Wio! snart drar du med mig down town. Hihi. By the way! Jag och Max flyttar in den förste feb=) efterlängtat... inflyttningsfest till sommaren!!!
Tänker på dig!!!!

2008-01-16 @ 20:45:02
URL: http://www.caniche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0