Chicago, Here I Come...

Inte många timmar kvar innan jag åter igen beger mig till det stora landet i väst. Jag kan inte tro att det äntligen händer, min dröm sedan så många år tillbaka (typ 5-6 års ålder) ska äntligen bli verklighet! Från skillnad till alla andra gånger jag besökt nära o kära i Chicago, ska jag nu få min egen adress, börja plugga och skapa min alldeles egna vardag i min favorit stad.
Första veckan bor jag med Jayce o Deb, umgås, har kul och njuter. Fredagen den 10e åker jag, Kari och Beth och möter resten av svenskarna på O'Hare. Ska bli superkul att ses igen :) Spännande att flytta in på skolan, träffa alla andra elever, gå runt i Chi-town och bara försöka förstå att det är verklighet... Den 14e börjar allvaret med allt studerande.

image4

Kommer klart att sakna vänner o familj hemma, men ni är med mig i tankarna och jag vet att jag är med er.

Jag kommer uppdatera min blogg lite då o då med både text och bild så ni kan se vad jag är med om. Var förstående om det går lite segt i början, för jag kommer ha massor för mig och bloggen lärinte bli det första jag tänker på. Men lovar att försöka göra det till en vana att skriva lite då och då när jag kommit in i rutinerna :)

Håll tummarna för mig och maila mig gärna och berätta hur ni med har det.

Massa kärlek ~ Soph

   Tack Jenny för gudningen av bloggen :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

yo och det är jag till vänster...

2008-01-02 @ 20:58:39
URL: http://www.caniche.blogg.se
Postat av: Madde

Åhhh Inga!!! Jag rös till när jag läste ditt mail, jag blev jätteglad för dig :)! Jätte lycka till! Du kommer att ha det såååå nice! Perfekt att du har en blogg så att man kan följa dig :))
Pussar och kramar!

2008-01-03 @ 11:44:22
Postat av: Claes Håkansson

Hej Fia,
Tack för ditt fina brev. Mamma blev jätteglad för den fiiiiiina tavlan.
Vi hörs via mejl. Jag försöker fixa min MSN

Ha det bra: BP

2008-01-03 @ 14:49:52
Postat av: Lena

Hej min älskade Sophie!
Tänka sig att du är tillbaka i USA, va underbart för dig gumman. Måste säga att jag är väldigt avis, men jisses vad jag unnar dig det. Jag längtar att få träffa dig snart igen, verkligen.
Älskar dig ne massa!
Puss och kram //din tolle

2008-01-03 @ 14:59:30
Postat av: Anna

Hej gumman!

Lycka till på torsdag, så spännande att hämta dom andra och framför allt lycka till den 14:e, första
skoldagen.
I love you
Massor av pussar o kramar Mamma

2008-01-07 @ 16:51:04
Postat av: BP

Häääffftigt!

2008-01-15 @ 21:07:31
Postat av: BP

Häääffftigt!

2008-01-15 @ 21:08:20
Postat av: BP

Märkligt med er taxichaffis som hete Muhamed Ali.
Minns du att det var det vår taxichaffis hett när vi hälsade på the Locke family första gången 1998. Han som inte hittade fr¨ån Chicago till Elhurst så jag fick visa honom.
Tack för en underhållande blogg.

2008-02-08 @ 17:58:04
Postat av: BP

Kanonfrisse.
Finns det ingen organisation där man donerar hår till skalliga pappor, typ Dreads-for-Dads?

2008-04-19 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0