Champaign.

Efter en lång vecka och med stor längtan att se Jayce igen, åkte jag till Champaign i fredags eftermiddag. The L downtown, en promenad till Union Station och tåget i drygt 2 timmar sen var jag där:) Han hämtatde mig på stationen vid 7pm tiden, sen åkte vi hem och tog en öl med Mark och Dave, killarna han delar lagenhet med. (pappa, lägg märket till namnen. Historia upprepar sig..) Mark kanner jag sedan innan och Dave var trevlig han med. Mark hade målat massa nya tavlor som vi diskuterade, mycket intressant. Sen gick jag o Jayce ut o käkade middag, innan vi mötte upp med några av hans vänner på en bar i närheten där vi tog en öl och umgicks lite.
Lördagen var lugn och skön. Vi var och handlade massa mat o grejjer, hämtade biljetter till en consert vi ska se i Chicago nästa helg nar han kommer hit och hälsar på. Vi var ute o promenerade lite och till och med pluggade lite på ingengörsstudenternas bibliotek. Jayce löste svåra matematiska problem som jag jag nästan mådde lite illa av att bara titta på.. haha.. och jag ritade på mitt psykologiska självporträtt, och läste lite sociologi. Efter en mkt god middag ute även lördagkväll gick vi till en annan bar med andra kompisar. Haha.. det var typ bara vårt gäng och och masssssa asiater.
Innan jag åkte hem på söndag eftermiddag var vi bara hemma och tog det lugnt,  Jayce gjorde supergoda mackor som vi åt och vi gick en liten runda i det underbart soliga vädret. Man får ju passa på när det inte är - 20 C.

Idag har varit en bra dag. Jag älskar mina konstklasser och börjar förstå hur viktig den delen ar för mig, att bli utmanad konstnärligt.

Nu ska jag gå och äta med Hilary. Ikväll är det fika hos J.O som galler !

Hörs snart!

- soph

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0