Brrr, It's COLD Here !

image16
Down town Chicago. So happy to be here!

Igår var den absoult kallaste dagen jag någonsin upplevt! Bestämd mig för att sova in i lördgas, så jag skippade att ställa klockan. Vaknade vid 9.30 tiden, slängde på mig kläderna och tog The L ner till Chicago down town, vilket tar ca 20 min. Där mötte jag upp med Wille o Tommy. Tommy var tyvärr tvungen att åka tillbax hem efter en liten stund eftersom han skulle på ngt möte. Jag o Wille shoppade, käkade mexikanskt och gick runt massa i Chicago hela dagen. Vi hade verkligen en toppendag! Kanner dock fortfarande kylan i ansiktet. Det var den absolut råaste vind jag någonsin kännt.  -5F, vilket är ca -18, om inte mer, plus enorm vind. På kvällen nar jag tvättade ansiktet och smorde in mig med kräm sved det ngt otroligt, och fortfarande nu kanner jag mig helt stram. Fast det är värt det! Kvällen avslutades i vår cafeteria Java i Burgh Hall, med Alex, Amanda, Wille, varm äpple cider och kortspel. Sen somnade jag otroligt gott vid 2.30 tiden efter att ha pratat med Kelly i en dryg timme.

     

1. Marina Towers
2. By the Chicago River
3. The Trump Tower growing
4. Part of the Chicago River
5. Told you it was COLD!!
6. Close to the crossing of Michigan Ave and Chicago Ave. On our way to Water Tower Place (for shopping). 
     See the John Hancock?


I dag började vi med brunch kl 11.30, mmm.. gott! Efter det kollade jag, Kari, Lindsey och Beth film: Remember the Titans

Just det, i fredags hade Rob och killarna han bor med fest i sitt hus. Sjukt mkt folk! Men det var kul att traffa massa människor och fa dansa av sig lite :) Tyvärr har jag inte sett Greta speciellt mkt eftersom vi båda har haft massor att göra, och denna helgen ar hon med sin pojkvan Karl och hans familj i Wisconsin. Men vi ska planera in ngt i veckan.

                                                              

1. Lindsey, Beth and me
2. Kari, Lindsay, Beth, Brittaney and me
3. Kari, me, and Brittaney dancing at Rob's

image25
Christine, J.O, me, Kaj and Erik at Rob's

Nu ska jag börja på mitt "drawing project: psychological self portrait," vilket jag ska lägga ner 10 timmar på, utanför lektionstid. Ska bli kul och spännande att se hur det blir.

Ha det fint, och glöm inte komentera och maila mig!

Kommentarer
Postat av: Michael

Jag hade gärna frysit för att få vara där :)

2008-01-21 @ 01:29:05
URL: http://www.metrobloggen.se/tidningsbud
Postat av: J.

vill du tjäna pengar på din blogg? jag hjälper dig gärna!

2008-01-21 @ 01:34:51
URL: http://facebeauty.blogg.se
Postat av: Caroline

Ja, du ser verkligen lycklig ut Sophie. Så underbart att se! =) Hoppas dock det blir varmare snart så du slipper frysa näsan av dig (literally). Ha ha!

Ha det bra!
Kramar/Caroline

2008-01-21 @ 14:51:54
Postat av: J.

Det går till såhär, klicka på annonsen på min blogg som heter affiliate och bli medlem, på så sätt annonserar du får din blogg. och som tack för att du tröck på min annons får du 70 kr.

2008-01-21 @ 15:16:11
URL: http://facebeauty.blogg.se
Postat av: Jenny Krantz

Mamamia. Vad kallt med det gör inget när man är varm inombords=) nu ska jag börja tjäna pengar, hmm läser dina kommentarer. Poos posss

2008-01-21 @ 19:14:03
URL: http://www.caniche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0