träning, skratt och massa snö.

image40
Sara and I loving the weather!


Förra söndagskväll var lite seg.. Jayce åkte tillbaka till Champaign och det är alltid jobbigt för oss att säga "hej så länge, ses snart".. För även om vi vet att det "bara" är 2-3 veckor tills nästa gång vi ses så känns det som en evighet. Men det är inget jag ska klaga över, för det är fortfarande helt underbart och så mkt bättre än att ha Atlanten mellan oss. Men trots allt blir jag ändå lite nere när vi skiljs åt och kände inte för att hänga med alla andra som kollade Super Bowl matchen. Men kvällen slutade jättebra. Hilary och jag gick och handlade, var onyttiga och gick ut och åt en god burgare med pommes, och senare avslutade kvällen med en film.

Denna veckan har varit jättebra! Jag känner det i magmusklerna. Dels från alla skratt, dels från mina träningspass! Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu och tränar 5-6 ggr i veckan på NPU's egna gym Helwig, vilket ligger ca 2 min bort, om ens det. Jag älskar det! Känns superbra både fysiskt och psykist.

Skolan går bra fortfarande. Jag har två prov kommande vecka, i "personal health" och "intro to bible", så det blir lite pluggande denna helgen. Fick betyg på min första 3D design uppgift, vilket blev ett A. Känner på mig att jag kommer få ett A+ på mitt andra. Utvecklas i drawing-klassen hela tiden och utökar min användning av olika verktyg och tekniker. Sist jag o Hilary gick upp i studion för att arbeta lite bara för skojj skull satt vi där i över 4 timmar, och när klockan var över 11 på kvällen blev vi smått chockade! :) Tiden gick då fort! Vi ritade, skrattaade och alex kom med kaffe till oss :)

     
1. The street where I live
2. from my window
3. Big snowy tree :)
4. Hil and Sara enjoying the snow :)
5. beautiful

Här är så vackert! Det har snöat en hel del den senaste tiden, och så länge det inte blir till slask så älskar jag det! Igår efter sista lektionen stack jag, Hilary och Sara ner down town för lite shopping, i bla kons handeln men även Forever 21 (kläder) som jag älskar och lite andra. Vi kom ner i värsta snöstormen! Men det var en upplevelse haha! När vi kom tillbaka vid 8pm stack jag o Hil till gymmet för att rättfärdiga intaget av den oljiga kinesmaten vi åt till kvällsmat på PandaExpress :P

                                          
1. On our way to the L to go downtown
2. Kimball, brown linne to downtown, the Loop
3. What can I say.. we are THE Broccoli Girls :)

Nu ska jag sova, klockan är snart 00.00 här, vilket betyder att det är snart  7 på morgonen hemma I Sverige och ni är nog snart påväg till era jobb o skolor.. En tanke som fortfarande är märklig för mig.
Ha en trevlig helg allihopa!

Och tack Jenny för att du tar dig tid att kommentera.. en som orkar iaf :)


image41
i love snow.. and i was thirsty.. :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej älskling! Ser kul och mysigt ut med all snö.
Jag har inte kommenterat så mycket via bloggen utan skickar ju mail istället. Det är min ursäkt, vad har ni andra för ursäkt !!! För jag förstår ju att det måste vara kul att för lite respons.
I love you, mamma

2008-02-08 @ 12:33:14
Postat av: Jenny Krantz

Alltid! Sitter i vårt datorrum nu och bara chillar, sååå skönt. Vi har verkligen kommit till rätta och idag avr jag och klippte av mig håret samma frisyr som innan men riktigt riktgit kort där bak. fick till och med raka lite på nacken, då är det kort men längre fram till=) ikväll och inatt ska vi passa david och det ska bli trvligt massa mys, var på ullared i onsdags och shoppade, det var nice=)

shit med snö by the way. Har bara snöat en gång här och det var just den dagen vi skulle till göteborg tog 4 timmar upp dit...

du ser lycklg ut, du lyser=)

Men jag saknar dig!!

2008-02-08 @ 16:09:13
URL: http://www.caniche.blogg.se
Postat av: Madde

Haj Inga! Jag är jättedålig på att kommentera men jag är här ofta och kikar på dina härliga bilder :)! Jättekul att läsa om hur du har det, overkligt att du är i Chicago ändå, kan inte riktigt förstå det haha! Btw, älskar den sista bilden, man blir så härligt glad! Wellwell, ta hand om dig in the snow :)
Pussar och kram!

2008-02-09 @ 10:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0