seg söndag.

image32
That's my baby.

Ja, detta lär bli en av de dagarna man inte kommer få ngt gjort, hur mkt man än försöker. Jag har Ingen energi kvar i kroppen alls efter denna helgen..

Jayce var i Chicago denna helgen och hälsade på mig. I fredags kväll åkte jag ner till down town och mötte upp Jayce's kompisar från Elmhurst som jag känner sedan innan; Byrd, Ben, Mike 1, Mike2, Steve and John, på en bar där vi drack Margaritas till Jayce kom in från Champaign. När vi alla var samlade promenerade vi över till The Congress Theater och såg en consert med STS9, ett rock-jam/electronica band. Awesome! We had such a great time!
Efter conserten gck vi till en annan bar och sedan tog vi en taxi med chaffören - Mohamad Ali, tillbax till Elmhurst. Jag o Jayce somnade vid 6 tiden och morgonen efter vaknade vi vid 10, gick upp och gjorde vid oss och gick ut och åt lunch med Deb. Vid det laget var jag redan rätt trött..
Jag o Jayce tog Metran in till Chicago och vidare med Brown Line till NorthPark. Helt underbar, men konstig och nästan lite overklig känsla, att ha Jayce här. Han träffade en del av mina vänner och alla var "pumped" att äntlgen träffa honom:)
Klockan 6pm var jag, Jayce och resten av svenskarna  bjudna på middag hos Greta och hennes roommates lägenhet. Hela förra terminen pratade jag o Greta så mkt om dagen då jag, jayce och hon o Karl äntligen skulle umgås ihop. Och äntligen var den dagen här! :) Nu ska vi bara planera in en dubbel date snart  med! Alla älskade Jayce, och jag är inte förvånad.

Efter middagen fräschade vi upp oss lite och tog bussen downtown igen ,hem till John. Vi hängde där ett tag innan vi gick ut till en bar i närheten där vi mötte massa roliga och "annorlunda" människor. John hade dans duell men en otroligt full och mkt "speciell" kille. Vi träffade även en kraftigt överviktig, homosexuell man som hade bott i Sverige i ett år för ca 25 år sedan och gjorte ett bra jobb med att prata svenska. Så det var superkul! Vi kunde snacka om vad vi ville och ingen annan förstod något.. haha!  Vi gick tillbaka upp till Johns lägenhet och avslutade festen. Klockan var ca 5.30am när jag o Jayce somnade, och eftersom hans tåg tillbaka till Champaign gick kl 9.15am från Uninon Station var vi tvungna att vakna vid 7am. När jag kom tillbaka till North Park kl 9 på morgonen var jag heeelt slut. Somnade direkt och vaknade vid 1pm tiden av att Jayce ringde. Sedan dess har jag o Kelly bara legat och snackat om allt möjligt. 

Nu måste jag få i mig ngt att äta. Orkar inte ens tänka på mitt konstprojekt jag måste ha klart tills imorgon. Även denna dag kommer att bli lång. Men jag klagar absolut inte, för denna helgen har varit såå bra!

   

1. Jag och Byrd på STS9 conserten
2. Dans duellen. Den fulla killen när han försökte sig på "masken" på golvet .. haha!
3. John svalkar sig med Rolling Rocks efter ett hårt danspass :)


Kommentarer
Postat av: Jenny Krantz

låter som en toppenhelg=) Jag sitter just nu i vårt datorrum=) mmm me like. HAr varit i ullared idag och shoppat. Där var knappt något folk så det avr jätteskönt. Ska ta mig en powenapp sen ska jag ut med Qing i solen, för den skiner lite=) är glad för din skull och just nu är jag helt i en annan värld. Lägenheten är så fin och allt är så bra och jag trivs, det är så mycigt att varje kväll bara vara... Saknar dig och just nu har vi båda något som vi vill delge varandra. men snart=) vi ses i sommar när du och Jayce kommer hit och hälsar på!

Massa kärlek!!!

2008-02-06 @ 15:53:06
URL: http://www.caniche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0