to escape from reality for a while

image93
my first onw in drawing class.. psychological self portrait

Jag har alltid gillar att rita, måla, klippa o klistra, skulptera och sånt, men sedan jag kom hit och börjat mina konstklasser har jag förstått hur viktigt det är för mig. Precis som att träningen på gymmet påverkar mig possitivt både fysiskt och psykiskt och är något jag har svårt att avstå en dag, så är även ritningen och målningen något jag behöver i vardagen. Att rymma upp till studion, bort från verkligheten, alla tankar och beslut som måste göras, och bara koppla bort allt för en stund. Koncentrera sig på former, färger, djup och ljus och "bara vara".

    

1. part of my psychological self portrait. pencil.
2. still life (rubber duck, toy boat and barbie doll) made into a fantasy drawing. pencil, charcoal, crayons, ink
3. foot sculpture, charcoal, eraser
4. hand sculpture, charcoal eraser
5. human size skeleton, india ink - 30 sec drawing

image101
brushes, paint and organized chaos


    
my black and white self portrait step by step..

image107


Ha en solig, rolig färgsprakande helg!
På återseende, Soph
peace.


Kommentarer
Postat av: jenny

Gud vad dukitg du är. bilden högst upp är verkligen fin och vems öga är det egentligen? Du är grym och supersnygg i ditt nya korta hår. Å vad jag saknar dig och din lilla totte. påminer mig om när vi klippte av vårt hår

du är bäst!!!

2008-04-21 @ 22:05:27
URL: http://www.caniche.blogg.se
Postat av: Anonym

Ju längre jag tittar på den bilden övert ju mer ser jag. jag blir helt kär i den. så fin.

2008-04-23 @ 08:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0